KULTURNI DAN PRAVLJICE

V torek, 8. 10., so imeli šestošolci kulturni dan na temo pravljic. Za en dan so se spremenili v prince, princese, revne mladeniče, kralje, mačehe, vile in ostala pravljična bitja ter na tak način utrjevali naučeno.

Prvi del je potekal v slovenščini. Tekmovali so v velikem pravljičnem kvizu, pripovedovali izbrane najljubše pravljice domačega branja, prisluhnili so pripovedovanju slovenskih ljudskih in pisali svoje na podlagi izbranih slik, se preizkušali v skupinskem tvorjenju zmešanih in narobe pravljic in še veliko drugega. Po pravljicah v slovenščini je sledil še del v tujih jezikih, ko so o pravljicah poslušali in ustvarjali v angleščini ter nemščini.

V 6. a so pri angleščini  z učiteljico Ireno Krajnc govorili o značilnostih Grimmovih pravljic, spominjali so se najljubših iz otroških let, jih poimenovali v angleščini ter povedali, zakaj so poučne. Ogledali so si video Ribič in njegova žena ter Bremer muzikantje in ob gledanju naredili miselni vzorec ter rešili kviz. V 6. b razredu so z učiteljico Vido Bombek dopolnili predstavitev, ki so jo na temo Grimmovih pravljic naredili partnerji iz Grčije, Poljske, Španije in Madžarske. PowerPoint bo služil kot predstavitev Grimmovih pravljic pri mlajših sodelujočih v projektu. Nato so poslušali ter prebrali angleško Trnuljčico, seznanili so se tudi z mnogo bolj krvavo originalno verzijo. Sledilo je delo v parih, kjer so učenci spremenili pravljico v strip, jo posodobili ali spremenili ter ustvarili svoje pravljice z vsemi značilnostmi tradicionalnih pravljic. Projekt bodo nadaljevali do maja prihodnjega leta. V 6.c so pri angleščini z učiteljico Barbaro Jurista govorili o značilnostih pravljic, spominjali so se najljubših iz otroških let in spoznali življenjsko pot bratov Grimm. Nato so po vzoru pravljice Škrateljčka in čevljar napisali svojo angleško priredbo, si naredili prizorišče in zaigrali. Nastali sta dve izvirni in moderni verziji: škratki, ki živijo pod morjem in se vozijo okoli s taksi podmornico ter čevljar in njegova žena, ki živita v vili z bazenom in ogromnim televizorjem na vrtu, kjer gledata šport.

Bilo je poučno in predvsem zabavno.

 

KULTURNI DAN MALI PRINC – 8. razred

V sredo, 9. 10., smo imeli osmošolci kulturni dan na temo Malega princa. Knjigo, ki jo je že davnega leta 1943 napisal francoski pisatelj Antoine de Saint-Exupéry, smo prebrali za domače branje. Po nekaterih statistikah je to tretja najbolj brana knjiga na svetu, takoj za Biblijo in Koranom. Pod videzom otroške knjige delo skriva številne globoke misli o življenju in ljubezni. Zgodba govori o izmišljenem liku, in sicer o princu. Ta princ ni bil kraljevega rodu, vendar je bil princ po srcu in duši. S pticami selivkami je letel od planeta do planeta, kjer je srečeval različne osebe, ki so bile večinoma odrasli in so ponazarjali človeške slabosti (vzvišenost, želja po oblasti, vdanost v usodo, domišljavost, hlepenje po bogastvu, individualizem …). Avtor prikaže sebe, kako z letalom zasilno pristane v Sahari in tam sreča mladega princa iz majhnega asteroida. Skozi njune pogovore avtor razkriva svoje dojemanje človeških napak in preprosto modrost otrok, ki jo ljudje z odraščanjem pozabimo.

Razdelili v skupine in skupaj prebrali nekaj odlomkov iz zgodbe. Pogovarjali smo se o vsebini in razložili pomen znanega stavka: »Kdor hoče videti, mora gledati s srcem. Bistvo je očem nevidno«. Ob reševanju delovnih listov smo govorili o naukih te zgodbe in ugotavljali, da vsi potrebujemo otroštvo in Malega princa v sebi, saj le tako lahko sami odkrijemo številne pomembne lekcije o življenju. Po malici smo si ogledali animirano domišljijsko pustolovščino, narejeno po tej zgodbi. Film govori o deklici, ki pod vplivom ambiciozne mame ves čas misli le na to, kako in kdaj bo odrasla, saj ima vse dni načrtovane in zapolnjene z nalogami. Toda ko spozna ostarelega soseda Pilota, ji ta začne pripovedovati neverjetne zgodbe, ki jih je po strmoglavljenju v puščavi doživel s skrivnostnim Malim princem.

Ob zaključku dne pa smo se še na kratko pogovorili o slišanem in videnem ter ugotavljali, da se te film res dotakne globoko do srca. Ta misel o “gledanju s srcem”, o človeški ljubezni, je poglavitno sporočilo te knjige. Pa še zanimivost: pet do petnajst sekund filma, odvisno od težavnosti prizora, so morali animirati en teden, ker so uporabili stop-motion animacijo lutk in kolaž papirja ter tako skušali ohraniti preprosto podobo knjižnih ilustracij, ki jih je v knjigi narisal Saint-Exupéry. Osmošolci s Pragerskega so se tudi sami preizkusili v risanju malega princa.

Osmošolci knjigo zares priporočamo starejšim učencem in vsem odraslim, saj ima veliko življenjskih naukov. Pa ne pozabite: »Kdor hoče videti, mora gledati s srcem. Bistvo je očem nevidno.«