Izbirni predmeti
Predstavitev izbirnih predmetov v šolskem letu 2020/2021Izbirni predmeti v šolskem letu 2020/2021:
- septembra 2014 se je začel uporabljati 22. člen prehodnih in končnih določb ZOsn, ki je v preteklih šolskih letih uvedel neobvezne izbirne predmete v 4., 5., 6., 7., 8. in 9. razrede.
Neobvezni izbirni predmeti v 4., 5. in 6. razredu so nemščina, računalništvo, umetnost, šport in tehnika. V 7., 8. in 9. razredu je neobvezni izbirni predmet nemščina. Učenec lahko izbere največ dve uri pouka neobveznih izbirnih predmetov tedensko.
4. – 6. RAZREDI |
ŠTEVILO UČENCEV |
UČITELJ |
SPODNJA POLSKAVA |
|
|
DTJ: Nemščina |
20 |
Irena Krajnc |
Računalništvo |
13 |
Milena Čakš Karpov |
Šport |
17 |
Miran Klavž |
ZGORNJA POLSKAVA |
|
|
DTJ: Nemščina |
27 |
Mirjana Vračun |
Računalništvo |
13 |
Milena Čakš Karpov |
Šport |
13 |
Miran Klavž |
PRAGERSKO |
|
|
DTJ: Nemščina |
24 |
Mirjana Vračun |
Računalništvo |
14 |
Milena Čakš Karpov |
V tem šolskem letu bomo nadaljevali z izvajanjem neobveznega izbirnega predmeta angleščine za učence 1. razredov na vseh treh lokacijah.
Opis obveznih izbirnih predmetov – 7. razred
Obvezni izbirni predmeti v šolskem letu 2017/18 – 7. razred
Računalništvo: Urejanje besedil
- Učenci se naučijo osnov informatike in računalništva,
- razlikovati programsko in strojno opremo,
- se naučijo z risarskim programom izdelati (popraviti) sliko,
- poslati sporočilo po elektronski pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti
- prepisati datoteke iz ene računalniške enote na drugo
- spoznajo in uporabljajo oblačne storitve (Googledocs, MS Office 365)
- v oblaku z urejevalnikom besedil napšejo besedilo in ga znajo oblikovati,
- z urejevalnikom besedil dopolniti besedilo in ga urediti(MS Word, MS Publisher)
Filozofija za otroke
- razvijajo veščine kritičnega mišljenja in argumentiranja,
- s postavljanjem vprašanj in iskanjem odgovorov razširjajo predstave o svetu, družbi in sebi,
- spoznavajo filozofe in njihova dela ter njihov vpliv na razvoj mišljenja,
- spoznajo, primerjajo in vrednotijo pomen pravil in zakonov za delovanje posameznika in družbe,
- učijo se poiskati vzroke za posamezne procese, oblikovati lastno stališče ter predlagati rešitve,
- pridobivajo sposobnosti primerjanja, analiziranja, sintetiziranja in vrednotenja.
Matematična delavnica 7
- pridobivajo izkušnje in jih povezujejo z matematičnimi znanji, pridobljenimi pri rednem pouku,
- razvijajo sposobnost izražanja svojega matematičnega znanja,
- oblikujejo pozitiven odnos do matematike in do lastne matematične dejavnosti,
- razvijajo sposobnost opazovanja in spremljanja lastnega načina razmišljanja,
- razvijajo prostorske predstave,
- se učijo celovitega načrtovanja in izvajanja matematičnih dejavnosti ter sodelovanja z drugimi,
- spoznajo matematiko kot delo več generacij in narodov.
Glasbena dela (GLD)
- ♫ obvladajo tehniko igranja glasbil (Orffova, lastna, elektronska ali klasična glasbila);
- ♫ učenci poustvarjajo vokalne, instrumentalne in vokalno-instrumentalne vsebine;
- ♫ izbirajo izvajalske sestave po svojih nagnjenjih in zmožnostih;
- ♫ navajajo se na samostojno orientacijo v izbranih partiturah in lastnem notnem zapisu;
- ♫ oblikujejo lastne spremljave na dano besedilo ali melodično vsebino;
- ♫ doživeto in estetsko izvajajo spored instrumentalnih in vokalno-instrumentalnih skladb;
- ♫ estetsko poustvarijo izvajan program in ga predstavljajo na javnih nastopih.
Gledališki klub
- ♫ učenci spoznajo tematske sklope različnih glasbenih slogov, zvrsti in žanrov;
- ♫ navajajo se na sprejemanje obsežnejših glasbenih del;
- ♫ ob različnih zvrsteh umetniške komunikacije izražajo glasbena doživetja in predstave;
- ♫ razvijajo sposobnosti presoje in vrednotenja glasbenih dosežkov;
- ♫ selektivno izbirajo medijske glasbene programe in oblikujejo osebno zbirko posnetkov;
- ♫ obiskujejo glasbene prireditve in o njih poročajo;
- ♫ iščejo informacije o glasbi v literaturi in računalniških programih.
- ♫ ker obiskujemo glasbene prireditve in koncerte klasične in popularne glasbe;
- ♫ ker poslušamo in vrednotimo zvočne posnetke;
- ♫ ker igramo na različne inštrumente;
- ♫ ker izvajamo klasične in moderne skladbe;
- ♫ ker nastopamo na javnih prireditvah;
- ♫ ker si oblikujemo osebno zbirko zvočnih posnetkov.
- ♫ poznavanje izbora skladb;
- ♫ razumevanje temeljnih značilnosti večjih glasbenih oblik;
- ♫ prepoznavanje zasedb skladb in njihovih ustvarjalcev;
- ♫ poznavanje temeljnih informacij o glasbenih ustvarjalcih in poustvarjalcih;
- ♫ aktivnem sodelovanju pri izvajanju inštrumentalnih skladb.
Likovno snovanje 1
- razvoj domišljije, likovnega mišljenja, likovnega spomina, predstavljivosti in zmožnosti opazovanja
- priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja
- razumevanje sodobne vizualne komunikacije
- razvijanje interesa za različne oblike likovne dejavnosti
- razvoj odnosa do likovnih stvaritev in likovne kulturne dediščine
- razvijanje zmožnosti doživljanja lepote v naravi in umetninah
- razvijajo likovno izrazne zmožnosti in ustvarjalnosti
Obdelava gradiv - les
- Učenci: načrtujejo predmete iz lesnih in drugih gradiv,
- izdelajo in pri praktičnem delu uporabijo tehnično in tehnološko dokumentacijo,
- ugotavljajo osnovne tehnološke lastnosti gradiv in jih primerjajo med seboj,
- merijo z ustreznimi merilnimi pripomočki,
- smotrno organizirajo delovno mesto in načrtujejo proizvodnjo,
- spoznavajo nevarnosti pri delu in upoštevajo ukrepe za varno delo,
- spoznajo elemente proizvodnega procesa,
- praktično izdelajo preproste uporabne predmete,
- razvijajo spretnosti in sposobnosti za različne obdelovalne postopke,
- vzdržujejo obdelovalna orodja,
- vrednotijo svoje delo in ocenijo funkcionalnost ter videz izdelka,
- spoznavajo vplive tehnike in tehnologije na okolje.
Rastline in človek
- Spoznali bodo uporabnost rastlin od hortikulture, agronomije do živinoreje;
- Seznanili se bodo z pomenom rastlin v človeški prehrani;
- Spoznali bodo različne zdravilne rastline in njihovo uporabnost v življenju;
- Pripravili bodo različne zdravilne napitke, poparke…
- Seznanijo se s krmnimi in industrijskimi rastlinam;
- Spoznajo biološko pridelavo in predelavo hrane;
Sodobna priprava hrane
- razvijajo mišljenje za preudarno odločanje o lastni prehrani v smislu zagotavljanja zdravja
- nadgrajujejo vsebine pridobljene pri predmetu gospodinjstva
- razvijajo individualno ustvarjalnost
Šolsko novinarstvo
- Učenci, prebirajo in razčlenjujejo časopisni in revialni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu ter si oblikujejo kritičen odnos do medijev (vzgoja za medije),
- tvorijo raznolika informativna in interpretativna publicistična besedila,
- ustvarjajo šolski časopis,
- objavljajo svoje prispevke v mladinskem tisku, njim namenjenih rubrikah v časopisih, posebnih oddajah radijskih postaj,
- s prispevki se odzivajo na razne slovstvene razpise,
- se uvajajo v raziskovanje jezika in književnosti, spoznajo osnove in temeljne metode znanstvenega raziskovanja jezika in književnosti,
- proučujejo raznolike socialne zvrsti jezika, posebej slovenska narečja in interesne govorice,
- spoznavajo slovstveno folkloro in se seznanjajo z možnostmi njenega pridobivanja, urejanja, dokumentiranja in arhiviranja,
- pridobivajo gradivo slovstvene folklore na terenu,
- folklorno gradivo objavljajo v šolskih in javnih medijih,
- uporabljajo priročnike, leksikone, slovarje.
Šport za zdravje
- zdrav telesni razvoj,
- razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti,
- osvajanje in spopolnjevanje različnih športnih znanj,
- seznanjanje s teoretičnimi vsebinami,
- prijetno doživljanje športa, oblikovanje in
- razvoj stališč navad in načinov ravnanja
Tuj jezik: Nemščina 1
- Učenci bodo pri pouku nemškega jezika:
- razumeli učiteljeva navodila, vprašanja in se nanje odzivali,
- razumeli pogovor v razredu in se vanj vključevali,
- razumeli in brali krajša besedila,
- sodelovali v pogovoru z učiteljem in sošolci,
- znali postavljati vprašanja in nanje odgovarjati,
- znali reševati pisne naloge,
- znali sestaviti krajša besedila (npr. pismo),
- znali pripraviti in predstaviti projektno nalogo, govorni nastop,…
Turistična vzgoja
- učenci se seznanijo z osnovami za razvoj turizma v domačem kraju in v Sloveniji,
- spoznajo in vrednotijo naravne, družbene, gospodarske in politične osnove za razvoj turizma,
- vključujejo se v turistično življenje domačega kraja in pri tem spoznavajo ljudi in ustanove, ki se ukvarjajo s turizmom in živijo od njega,
- spoznavajo osnovne pojmu o turizmu, vrste turizma in turistične poklice,
- spoznavajo načine pridobivanja in posredovanja informacij v turizmu in o turizmu
- sodelujejo pri turističnem vodenju po domačem kraju,
- razvijajo sposobnost kulturnega komuniciranja in javnega nastopanja.
Verstva in etika I.
- Učenci pridobijo objektivno znanje in razgledanost iz obravnavanega področja.
- Razvijajo sposobnosti za oblikovanje zavesti o samem sebi, svojih ciljih, zmožnostih in mejah.
- Razvijajo sposobnost razumeti druge, z njimi sodelovati in reševati probleme.
- Oblikujejo kritičen odnos do religijskih tradicij.
- Spoznajo vlogo verstev pri oblikovanju različnih civilizacij.
Osnovni vbodi in tehnike vezenja
- osnovni vbodi in tehnike vezenja,
- slikarski, marjetični in gobelinski vbodi,
- angleško vezenje in rišelje vezenje.
Obvezni izbirni predmeti – 8. razred
Računalništvo: Multimedija
- Razvijali sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij,
- primerjati kvaliteto različnih predstavitev informacije,
- posneti fotografijo in jo obdelati (osnove),
- posneti kratki film in ga zmontirati,
- izdelali preprosto animacijo,
- pripraviti slikovne iz zvočne podatke in jih učinkovito združiti z besedilom v računalniško predstavitev,
- spoznati programom za izdelavo računalniških predstavitev PowerPoint in Prezi.
Filozofija za otroke: Etična raziskovanja
- razvijajo veščine kritičnega mišljenja in argumentiranja,
- s postavljanjem vprašanj in iskanjem odgovorov razširjajo predstave o svetu, družbi in sebi,
- spoznavajo filozofe in njihova dela ter njihov vpliv na razvoj mišljenja,
- spoznajo, primerjajo in vrednotijo pomen pravil in zakonov za delovanje posameznika in družbe,
- učijo se poiskati vzroke za posamezne procese, oblikovati lastno stališče ter predlagati rešitve,
- pridobivajo sposobnosti primerjanja, analiziranja, sintetiziranja in vrednotenja.
Etnologija - kulturna dediščina in načini življenja
- spoznati različne oblike načina življenja v različnih kulturah in časovnih obdobjih,
- seznaniti se z drugačnostmi in podobnostmi različnih ljudstev po svetu,
- spodbuditi zanimanje za lastno kulturno dediščino,
- spoznati vrednote drugih kultur in se naučili strpnosti.
Matematična delavnica 8
- pridobivajo izkušnje in jih povezujejo z matematičnimi znanji, pridobljenimi pri rednem pouku,
- razvijajo sposobnost izražanja svojega matematičnega znanja,
- oblikujejo pozitiven odnos do matematike in do lastne matematične dejavnosti,
- razvijajo sposobnost opazovanja in spremljanja lastnega načina razmišljanja,
- razvijajo prostorske predstave,
- se učijo celovitega načrtovanja in izvajanja matematičnih dejavnosti ter sodelovanja z drugimi,
- spoznajo matematiko kot delo več generacij in narodov.
Glasbena dela (GLD)
- ♫ učenci spoznajo tematske sklope različnih glasbenih slogov, zvrsti in žanrov;
- ♫ navajajo se na sprejemanje obsežnejših glasbenih del;
- ♫ ob različnih zvrsteh umetniške komunikacije izražajo glasbena doživetja in predstave;
- ♫ razvijajo sposobnosti presoje in vrednotenja glasbenih dosežkov;
- ♫ selektivno izbirajo medijske glasbene programe in oblikujejo osebno zbirko posnetkov;
- ♫ obiskujejo glasbene prireditve in o njih poročajo;
- ♫ iščejo informacije o glasbi v literaturi in računalniških programih.
- ♫ ker obiskujemo glasbene prireditve in koncerte klasične in popularne glasbe;
- ♫ ker poslušamo in vrednotimo zvočne posnetke;
- ♫ ker igramo na različne inštrumente;
- ♫ ker izvajamo klasične in moderne skladbe;
- ♫ ker nastopamo na javnih prireditvah;
- ♫ ker si oblikujemo osebno zbirko zvočnih posnetkov.
- ♫ poznavanje izbora skladb;
- ♫ razumevanje temeljnih značilnosti večjih glasbenih oblik;
- ♫ prepoznavanje zasedb skladb in njihovih ustvarjalcev;
- ♫ poznavanje temeljnih informacij o glasbenih ustvarjalcih in poustvarjalcih;
- ♫ aktivnem sodelovanju pri izvajanju inštrumentalnih skladb.
Gledališki klub
- učenci pridobivajo bralno in gledališko kulturo,
- spoznavajo gledališče,
- sprejemajo besedila in predstave ter jih samostojno vrednotijo,
- nastopajo na odru in se učijo delati v skupini,
- sprejemajo kritike predstav v medijih in razpravljajo o njih,
- samostojno ustvarijo manjšo gledališko predstavo ali krajše prizorčke,
- pripravijo govorne nastope nedramskih besedil, predvsem poezije,
- izražajo se z mimiko, kretnjami, gibanjem, govorom v odrskem prostoru.
Likovno snovanje 2
- poglobijo znanje o pojmih: risarska modelacija, linearna perspektiva,…
- fantazija
- načini risanja vizualnega prostora na ploskvi (poklici: slikar, arhitekt, oblikovalec …)
- razlike med risbo na ploskvi in črto v prostoru
- likovno delo lahko nastane v povezavi z glasbo, ritmičnim gibanjem.
- analogija kot način prevajanja glasbe v sliko
- uporabna (industrijska) grafika
- pojem grafično oblikovanje in grafični oblikovalec
- posebnosti slikovnih informacij vizualnih medijev
- delo tiskarja
- namen plakata
- možnosti računalniške animacije
- umetnost oblikovanja prostora
- posebnosti sodobnih gradbenih materialov
- pomen ureditve lastnega in skupnega okolja
- pomen zaščite arhitekturne dediščine
- povezave ter razlike med likovno in pripovedno vsebino likovnih del
- razvoj domišljije, likovnega mišljenja, likovnega spomina, predstavljivosti in zmožnosti opazovanja
- priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja
- razumevanje sodobne vizualne komunikacije
- razvijanje interesa za različne oblike likovne dejavnosti
- razvoj odnosa do likovnih stvaritev in likovne kulturne dediščine
- razvijanje zmožnosti doživljanja lepote v naravi in umetninah
- razvijajo likovno izrazne zmožnosti in ustvarjalnosti
Obdelava gradiv - les
- okraske in druge predmete iz stiropora,
- obeske za ključe, obeske za verižice,… iz vlite prozorne umetne mase in drobnega predmeta v sredini,
- obeske za ključe, obeske za verižice,…iz umetne snovi v obliki granulata in praha,
- uporabne predmete iz plošč umetnih snovi: škatlice, pladnje, stojala za zgoščenke, prtičke, svinčnike,…
- različne igračke po lastni zamisli,
- predmete v kombinaciji umetnih snovi in drugih materialov, kot so tekstil, papirna in lesna gradiva, mehkejša kovinska gradiva v obliki folij, plošč in žic,…
- predmete po zamisli učencev.
- načrtovati izdelek,
- narisati skice idejnih zamisli za izdelke,
- z računalnikom ali ročno pripraviti tehnično dokumentacijo,
- izdelati tehnološko dokumentacijo,
- smotrno organizirati delovno mesto,
- spoznati nevarnosti pri delu in upoštevati ukrepe za varno delo,
- spoznati elemente proizvodnega procesa in organizirati proizvodnjo,
- praktično izdelati preproste predmete iz umetnih snovi,
- razvijati spretnosti in sposobnosti za različne obdelave,
- pravilno izbrati in uporabiti orodja za obdelavo različnih gradiv,
- vzdrževati obdelovalna orodja,
- vrednotiti svoje delo in oceniti funkcionalnost ter videz izdelka,
- spoznati vpliv tehnike in tehnologije na okolje.
Načini prehranjevanja
- PREHRANJENOST;
- TRADICIONALNI IN DRUGAČNI NAČINI PREHRANJEVANJA;
- PREHRANA V RAZLIČNIH STAROSTNIH OBDOBJIH;
- PREHRANA V POSEBNIH RAZMERAH
- Ugotavljajo prehranjenost v povezavi z zdravjem;
- Spoznavajo in znajo narediti različne slovenske narodne jedi;
- Seznanijo se s prehrano v različnih starostnih obdobjih;
- Znajo načrtovati prehrano v družini in v posebnih razmerah;
- Razumejo pomen zdrave prehrane in jo znajo pripraviti.
Poskusi v kemiji
- Na osnovi eksperimentiranja spoznavajo in razumevajo podobnosti in razlike med snovmi;
- urijo se v osnovah eksperimentalnega, laboratorijskega in terenskega dela;
- spoznajo pomen simbolov za označevanje naravnih snovi in ustrezno ravnanje z njimi;
- spoznajo osnove laboratorijske steklovine, pribora in njihove uporabe;
- poglobijo znanja o zaščitnih sredstvih in opremi;
- spoznajo načine in pomen ustreznega zbiranja, odstranjevanja, recikliranja kemikalij;
- usvojijo postopke eksperimentalnega dela od načrtovanja do izvajanja eksperimenta,
- opazovanja, beleženja, analize in predstavitve, ter njihovo povezovanje s teorijo in okoljem.
Rastline in človek
- Spoznali bodo uporabnost rastlin od hortikulture, agronomije do živinoreje;
- Seznanili se bodo z pomenom rastlin v človeški prehrani;
- Spoznali bodo različne zdravilne rastline in njihovo uporabnost v življenju;
- Pripravili bodo različne zdravilne napitke, poparke…
- Seznanijo se s krmnimi in industrijskimi rastlinam;
- Spoznajo biološko pridelavo in predelavo hrane;
Raziskovanje organizmov v domačem okolju
- Poglobijo spoznanje odnosov med živimi bitji in njihovim okoljem;
- Spoznajo ekosisteme in njihove značilnosti v domači okolici;
- Spoznajo onesnaževalce kopnega, vode in zraka;
- Ugotavljajo vpliv tehnologije in dejavnosti gospodarjenja na naravne ekosisteme in bivalno okolje človeka;
- Spoznajo terenske in eksperimentalne metode dela;
- Razvijajo pozitiven odnos do narave.
Šolsko novinarstvo
- Učenci, prebirajo in razčlenjujejo časopisni in revialni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu ter si oblikujejo kritičen odnos do medijev (vzgoja za medije),
- tvorijo raznolika informativna in interpretativna publicistična besedila,
- ustvarjajo šolski časopis,
- objavljajo svoje prispevke v mladinskem tisku, njim namenjenih rubrikah v časopisih, posebnih oddajah radijskih postaj,
- s prispevki se odzivajo na razne slovstvene razpise,
- se uvajajo v raziskovanje jezika in književnosti, spoznajo osnove in temeljne metode znanstvenega raziskovanja jezika in književnosti,
- proučujejo raznolike socialne zvrsti jezika, posebej slovenska narečja in interesne govorice,
- spoznavajo slovstveno folkloro in se seznanjajo z možnostmi njenega pridobivanja, urejanja, dokumentiranja in arhiviranja,
- pridobivajo gradivo slovstvene folklore na terenu,
- folklorno gradivo objavljajo v šolskih in javnih medijih,
- uporabljajo priročnike, leksikone, slovarje.
Šport za sprostitev
- zdrav telesni razvoj,
- razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti,
- osvajanje in spopolnjevanje različnih športnih znanj,
- seznanjanje s teoretičnimi vsebinami,
- prijetno doživljanje športa,
- oblikovanje in razvoj stališč navad in načinov ravnanja.
Tuj jezik: Nemščina 2
- Učenci bodo pri pouku nemškega jezika:
- razumeli učiteljeva navodila, vprašanja in se nanje odzivali,
- razumeli pogovor v razredu in se vanj vključevali,
- razumeli in brali krajša besedila,
- sodelovali v pogovoru z učiteljem in sošolci,
- znali postavljati vprašanja in nanje odgovarjati,
- znali reševati pisne naloge,
- znali sestaviti krajša besedila (npr. pismo),
- znali pripraviti in predstaviti projektno nalogo, govorni nastop,…
Turistična vzgoja
- učenci se seznanijo z osnovami za razvoj turizma v domačem kraju in v Sloveniji,
- spoznajo in vrednotijo naravne, družbene, gospodarske in politične osnove za razvoj turizma,
- vključujejo se v turistično življenje domačega kraja in pri tem spoznavajo ljudi in ustanove, ki se ukvarjajo s turizmom in živijo od njega,
- spoznavajo osnovne pojmu o turizmu, vrste turizma in turistične poklice,
- spoznavajo načine pridobivanja in posredovanja informacij v turizmu in o turizmu
- sodelujejo pri turističnem vodenju po domačem kraju,
- razvijajo sposobnost kulturnega komuniciranja in javnega nastopanja.
Verstva in etika II.
- Učenci pridobijo objektivno znanje in razgledanost iz obravnavanega področja.
- Razvijajo sposobnosti za oblikovanje zavesti o samem sebi, svojih ciljih, zmožnostih in mejah.
- Razvijajo sposobnost razumeti druge, z njimi sodelovati in reševati probleme.
- Oblikujejo kritičen odnos do religijskih tradicij.
- Spoznajo vlogo verstev pri oblikovanju različnih civilizacij.
Osnovni vbodi in tehnike vezenja
- osnovni vbodi in tehnike vezenja,
- slikarski, marjetični in gobelinski vbodi,
- angleško vezenje in rišelje vezenje.
Vzgoja za medije: Televizija
- Učenci spoznajo skupne značilnosti množičnih medijev,
- spoznajo nastanek in razvoj televizije,
- seznanijo se z osnovnimi značilnostmi televizije,
- odkrivajo podobnosti in razlike med televizijskimi postajami,
- spoznajo osnovne korake novinarskega dela
Življenje človeka na Zemlji
- Učenci razširijo osnovno geografsko znanje,
- razširijo prostorske predstave o svetu,
- podrobneje spoznavajo prilagajanje človeka naravnim pogojem,
- spoznajo načine onesnaževanja okolja na izbranih območjih in načine ter oblike varovanja naravnega okolja za prihodnje generacije,
- učijo se poiskati vzroke za posamezne pojave in procese, oblikovati lastno stališče ter predlagati rešitve,
- pridobivajo sposobnosti primerjanja, analiziranja, sintetiziranja in vrednotenja.
Obvezni izbirni predmeti – 9. razred
Računalništvo: Računalniška omrežja
- Spoznati storitve interneta (elektronska pošta, Svetovni Splet – WWW),
- spoznati prednosti in slabosti temeljnih storitev omrežja internet,
- se naučiti jezik HTML z najpogosteje uporabljenimi oznakami,
- spoznati urejevalnike HTML (NotePad++, FrontPage Express, …),
- spoznati brskalnike (IE, Firefox, Crome…) in iskalnike,
- poiskati in urediti slike v Svetovnem Spletu (jpg, gif, animirani gif, png),
- pripraviti sliko v grafičnem programu (IrfanView, Gimp, PhotoFiltre) za umestitev na spletno stran,
- urediti spletni sestavek in ga objaviti v Svetovnem Spletu,
- spoznati programsko orodje WORDPRESS – moderno računalniško okolje za ustvarjanje spletišč s poudarkom na estetiki, spletnih standardih in uporabnosti.
Filozofija za otroke: Jaz in drugi
- razvijajo veščine kritičnega mišljenja in argumentiranja,
- s postavljanjem vprašanj in iskanjem odgovorov razširjajo predstave o svetu, družbi in sebi,
- spoznavajo filozofe in njihova dela ter njihov vpliv na razvoj mišljenja,
- spoznajo, primerjajo in vrednotijo pomen pravil in zakonov za delovanje posameznika in družbe,
- učijo se poiskati vzroke za posamezne procese, oblikovati lastno stališče ter predlagati rešitve,
- pridobivajo sposobnosti primerjanja, analiziranja, sintetiziranja in vrednotenja.
Etnologija - kulturna dediščina in načini življenja
- spoznati različne oblike načina življenja v različnih kulturah in časovnih obdobjih,
- seznaniti se z drugačnostmi in podobnostmi različnih ljudstev po svetu,
- spodbuditi zanimanje za lastno kulturno dediščino,
- spoznati vrednote drugih kultur in se naučili strpnosti.
Glasbena dela (GLD)
- ♫ učenci spoznajo tematske sklope različnih glasbenih slogov, zvrsti in žanrov;
- ♫ navajajo se na sprejemanje obsežnejših glasbenih del;
- ♫ ob različnih zvrsteh umetniške komunikacije izražajo glasbena doživetja in predstave;
- ♫ razvijajo sposobnosti presoje in vrednotenja glasbenih dosežkov;
- ♫ selektivno izbirajo medijske glasbene programe in oblikujejo osebno zbirko posnetkov;
- ♫ obiskujejo glasbene prireditve in o njih poročajo;
- ♫ iščejo informacije o glasbi v literaturi in računalniških programih.
- ♫ ker obiskujemo glasbene prireditve in koncerte klasične in popularne glasbe;
- ♫ ker poslušamo in vrednotimo zvočne posnetke;
- ♫ ker igramo na različne inštrumente;
- ♫ ker izvajamo klasične in moderne skladbe;
- ♫ ker nastopamo na javnih prireditvah;
- ♫ ker si oblikujemo osebno zbirko zvočnih posnetkov.
- ♫ poznavanje izbora skladb;
- ♫ razumevanje temeljnih značilnosti večjih glasbenih oblik;
- ♫ prepoznavanje zasedb skladb in njihovih ustvarjalcev;
- ♫ poznavanje temeljnih informacij o glasbenih ustvarjalcih in poustvarjalcih;
- ♫ aktivnem sodelovanju pri izvajanju inštrumentalnih skladb.
Izbrani šport: Odbojka
- usvajanje in izpopolnjevanje znanja vseh odbojkarskih igralnih prijemov : servisa, sprejema servisa, podaje, napadalnega udarca, bloka in sprejema udarca,
- naučiti igro v modelu odbojke 3 : 3, 4 : 4, 6 : 6
- naučiti odbojkarskih pravil in sodniških znakov in sojenja,
- krepitev sodelovanja med učenci.
Kemija v življenju
- TEKMOVANJE SNOVI ( KROMATOGRAFIJO)
- SVET BARV (NARAVNA – SINTETIČNA BARVILA)
- KEMIJA TUDI DIŠI ( ETERIČNA OLJA
- praktično delo učenca in njegovi izdelki;
- učenčeva ustvarjalnost in odnos do dela.
- Ugotavljali bomo, katera barvila vsebujejo listi različnih rastlin;
- Iz rastlin bodo izolirali naravna barvila in jih uporabili za barvanje različnih materialov;
- Pridobivali bodo različna eterična olja, kreme, tonike, mila, ki jih bodo kasneje lahko tudi uporabili. Barvali pa bodo tudi s sintetičnimi barvili.
Likovno snovanje 3
- zlati rez ( risanje kompozicije s pomočjo zlatega reza)
- obrnjena perspektiva, aspektiva (sploščenje), anamorfoza (popačenje)
- razvijanje občutka za prostorske odnose
- kip in ambient (izdelava instalacije)
- povezanost kiparskega in zunanjega prostora
- načrtovanje prostorskih sprememb v domačem kraju (fotografiranje glavnih prostorskih tvorb v domačem kraju, izvedba makete…)
- oblikovani prostor kot kulturna dobrina
- vizualna sporočila in likovna vsebina (oblikovanje estetskega vizualnega sporočila)
- vizualni mediji (sestava preproste kompozicije in izdelava senčne slike ali fotograma
- razvoj domišljije, likovnega mišljenja, likovnega spomina, predstavljivosti in zmožnosti opazovanja
- priprava učenca za sodelovanje v kulturnem življenju ožjega in širšega okolja
- razumevanje sodobne vizualne komunikacije
- razvijanje interesa za različne oblike likovne dejavnosti
- razvoj odnosa do likovnih stvaritev in likovne kulturne dediščine
- razvijanje zmožnosti doživljanja lepote v naravi in umetninah
- razvijajo likovno izrazne zmožnosti in ustvarjalnosti
Načini prehranjevanja
- PREHRANJENOST;
- TRADICIONALNI IN DRUGAČNI NAČINI PREHRANJEVANJA;
- PREHRANA V RAZLIČNIH STAROSTNIH OBDOBJIH;
- PREHRANA V POSEBNIH RAZMERAH
- Ugotavljajo prehranjenost v povezavi z zdravjem;
- Spoznavajo in znajo narediti različne slovenske narodne jedi;
- Seznanijo se s prehrano v različnih starostnih obdobjih;
- Znajo načrtovati prehrano v družini in v posebnih razmerah;
- Razumejo pomen zdrave prehrane in jo znajo pripraviti.
Poskusi v kemiji
- Na osnovi eksperimentiranja spoznavajo in razumevajo podobnosti in razlike med snovmi;
- urijo se v osnovah eksperimentalnega, laboratorijskega in terenskega dela;
- spoznajo pomen simbolov za označevanje naravnih snovi in ustrezno ravnanje z njimi;
- spoznajo osnove laboratorijske steklovine, pribora in njihove uporabe;
- poglobijo znanja o zaščitnih sredstvih in opremi;
- spoznajo načine in pomen ustreznega zbiranja, odstranjevanja, recikliranja kemikalij;
- usvojijo postopke eksperimentalnega dela od načrtovanja do izvajanja eksperimenta,
- opazovanja, beleženja, analize in predstavitve, ter njihovo povezovanje s teorijo in okoljem.
Rastline in človek
- UPORABNOST RASTLIN;
- RASTLINE V ČLOVEKOVI PREHRANI;
- ZDRAVILNE RASTLINE;
- KRMNE IN INDUSTRIJSKE RASTLINE;
- OKRASNE RASTLINE
- Spoznali bodo uporabnost rastlin od hortikulture, agronomije do živinoreje;
- Seznanili se bodo z pomenom rastlin v človeški prehrani;
- Spoznali bodo različne zdravilne rastline in njihovo uporabnost v življenju;
- Pripravili bodo različne zdravilne napitke, poparke…
- Seznanijo se s krmnimi in industrijskimi rastlinam;
- Spoznajo biološko pridelavo in predelavo hrane;
Raziskovanje domačega kraja in varstvo njegovega okolja
- Učenci preučujejo geološke značilnosti (kamninsko sestavo) ter reliefne značilnosti s posebnim poudarkom na najbolj značilnih oblikah površja,
- opravljajo meteorološka merjenja,
- preučujejo talne značilnosti ter značilnosti rastlinstva,
- preučujejo tekoče in stoječe vode ter njihovo varovanje,
- ugotavljajo, kam odtekajo odpadne vode ter preučujejo oskrbo s pitno vodo,
- ugotavljajo gibanje prebivalstva (rast prebivalstva, selitve), sestavo prebivalstva, nekdanje in sedanje običaje prebivalstva,
Raziskovanje organizmov v domačem okolju
- Poglobijo spoznanje odnosov med živimi bitji in njihovim okoljem;
- Spoznajo ekosisteme in njihove značilnosti v domači okolici;
- Spoznajo onesnaževalce kopnega, vode in zraka;
- Ugotavljajo vpliv tehnologije in dejavnosti gospodarjenja na naravne ekosisteme in bivalno okolje človeka;
- Spoznajo terenske in eksperimentalne metode dela;
- Razvijajo pozitiven odnos do narave.
Retorika
- Učenci in učenke se (na)učijo javnega nastopanja in izražanja svojih stališč.
- Učenci in učenke se (na)učijo učinkovitega prepričevanja in argumentiranja.
Šolsko novinarstvo
- Učenci, prebirajo in razčlenjujejo časopisni in revialni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu ter si oblikujejo kritičen odnos do medijev (vzgoja za medije),
- tvorijo raznolika informativna in interpretativna publicistična besedila,
- ustvarjajo šolski časopis,
- objavljajo svoje prispevke v mladinskem tisku, njim namenjenih rubrikah v časopisih, posebnih oddajah radijskih postaj,
- s prispevki se odzivajo na razne slovstvene razpise,
- se uvajajo v raziskovanje jezika in književnosti, spoznajo osnove in temeljne metode znanstvenega raziskovanja jezika in književnosti,
- proučujejo raznolike socialne zvrsti jezika, posebej slovenska narečja in interesne govorice,
- spoznavajo slovstveno folkloro in se seznanjajo z možnostmi njenega pridobivanja, urejanja, dokumentiranja in arhiviranja,
- pridobivajo gradivo slovstvene folklore na terenu,
- folklorno gradivo objavljajo v šolskih in javnih medijih,
- uporabljajo priročnike, leksikone, slovarje.
Tuj jezik: Nemščina 3
- Učenci bodo pri pouku nemškega jezika:
- razumeli učiteljeva navodila, vprašanja in se nanje odzivali,
- razumeli pogovor v razredu in se vanj vključevali,
- razumeli in brali krajša besedila,
- sodelovali v pogovoru z učiteljem in sošolci,
- znali postavljati vprašanja in nanje odgovarjati,
- znali reševati pisne naloge,
- znali sestaviti krajša besedila (npr. pismo),
- znali pripraviti in predstaviti projektno nalogo, govorni nastop,…
Verstva in etika III.
- Učenci pridobijo objektivno znanje in razgledanost iz obravnavanega področja.
- Razvijajo sposobnosti za oblikovanje zavesti o samem sebi, svojih ciljih, zmožnostih in mejah.
- Razvijajo sposobnost razumeti druge, z njimi sodelovati in reševati probleme.
- Oblikujejo kritičen odnos do religijskih tradicij.
- Spoznajo vlogo verstev pri oblikovanju različnih civilizacij.
Osnovni vbodi in tehnike vezenja
- osnovni vbodi in tehnike vezenja,
- slikarski, marjetični in gobelinski vbodi,
- angleško vezenje in rišelje vezenje.
Vzgoja za medije: Televizija
- Učenci spoznajo skupne značilnosti množičnih medijev,
- spoznajo nastanek in razvoj televizije,
- seznanijo se z osnovnimi značilnostmi televizije,
- odkrivajo podobnosti in razlike med televizijskimi postajami,
- spoznajo osnovne korake novinarskega dela
Življenje človeka na Zemlji
- Učenci razširijo osnovno geografsko znanje,
- razširijo prostorske predstave o svetu,
- podrobneje spoznavajo prilagajanje človeka naravnim pogojem,
- spoznajo načine onesnaževanja okolja na izbranih območjih in načine ter oblike varovanja naravnega okolja za prihodnje generacije,
- učijo se poiskati vzroke za posamezne pojave in procese, oblikovati lastno stališče ter predlagati rešitve,
- pridobivajo sposobnosti primerjanja, analiziranja, sintetiziranja in vrednotenja.
Neobvezni izbirni predmeti
prazno
Drugi tuji jezik | 4. - 9. razred
- razred: 70 ur
- razred: 70 ur
- razred: 70 ur
- razred: 70 ur
- razred: 70 ur
- razred: 64 ur
- sprejemniške dejavnosti (poslušanje, branje),
- interaktivne dejavnosti (govorno in pisno sporazumevanje),
- tvorbne dejavnosti (preprosta pisna in govorjena besedila v tujem jeziku).
- Izbirni operativni cilji.
Računalništvo | 4. - 6. razred
- spoznavajo temeljne koncepte računalništva,
- razvijajo algoritmični način razmišljanja,
- spoznavajo strategije reševanja problemov,
- razvijajo kreativnost, natančnost in logično razmišljanje,
- se seznanjajo z abstrakcijo oziroma poenostavljanjem,
- spoznavajo in razvijajo zmožnost modeliranja.
Umetnost | 4. - 6. razred
Šport | 4. - 6. razred
Tehnika | 4. - 6. razred
- papirna gradiva,
- les,
- umetne snovi,
- Konstrukcije (odpiranje garažnih vrat, vrtenje ražnja, varovanje hiše z alarmom, spuščanje zapornic, dvižni most,…),
- izbirne vsebine.